پنجشنبه ۰۱ آذر ۰۳

هزينه SEO چقدر است؟

هزينه SEO چقدر است؟

سئو ، دانش فعلي است و دائماً تغيير مي كند. در اين منطقه جذاب و چالش برانگيز ، ما با سوالات و ابهامات زيادي روبرو هستيم كه پاسخ دادن به آنها دشوار است. اما در ميان همه اين س questionsالات ، پاسخ دادن به آن دشوارترين است؛ "هزينه يك پروژه SEO چقدر است؟"

 

در دنياي اقتصاد و بازاريابي روشهاي مختلفي براي تعيين قيمت محصولات و خدمات وجود دارد كه در شرايط خاص هر يك ممكن است بهترين انتخاب براي تجارت شما باشد. بيشتر اين روش ها نمي توانند در زمينه سئو استفاده شوند ، زيرا يك عامل عملي به نام "ميزان موفقيت" همه معادلات را نقض مي كند.

ما در وبسايت seoedu سعي داريم تا تمامي مباحث و مطالب مربوط به حوزه سئو را به شما اطلاع رساني كنيم.

از نظر بسياري از متخصصان و كارفرمايان ، موفقيت آنقدر مهم است كه حتي صحبت در مورد چگونگي انجام سئو نيز دور از ذهن است. به دليل سالها فعاليت جدي در زمينه سئو و ارائه خدمات حرفه اي در مشاوره و پياده سازي ، ما بارها و بارها با شرايط مشابهي روبرو شده ايم و البته هنوز هم قادر به ارائه پاسخي دقيق و منحصر به فرد براي قيمت گذاري خدمات سئو نيستيم! مي دانم عجيب است اما واقعيت دارد.

 

در اين مقاله قصد داريم با نگاهي به ادبيات عمومي در ايران و بررسي معايب و مزاياي هر يك ، مدل هاي مختلف قيمت گذاري را به شما معرفي كنيم.

 چرا قيمت گذاري خطرناك است؟

موفقيت يك پروژه سئو به دستيابي به يك رتبه بالا با يك يا چند كلمه بستگي دارد! براي اينكه بتوانيم خود را از نظر ارزشمند (بسيار رقابتي و طلبكارانه) تثبيت كنيم ، ابتدا بايد تجارت خود را به طيف گسترده اي از اصطلاحات و مفاهيم مربوط به تجارت خود گسترش دهيم. در غير اين صورت ، حتي اگر به موقعيت مطلوب برسيم ، دوام و پايداري آن بسيار كوتاه خواهد بود.

درمورد سايت هاي آموزش سئو مي توان به سايت هايي مثل seoedu، وبسيما، نيوسئو، نوين، طاهري فرد كه جزو بهترين سايت هاي حوزه سئو هستند اشاره كرد.

در اين مدل قيمت گذاري ، متخصص سئو معمولاً تمام توجه خود را معطوف اين عبارات مي كند. در نتيجه؛ با تأكيد بر پيوندهاي خارجي و عدم تمركز بر توليد محتواي ارزشمند ، خواهيم ديد كه چگونه سايت به سرعت به كلمات كليدي هدفمند تبديل مي شود ، اما هرچه در اين مسير حركت مي كنيم ، خطر تحريم هاي گوگل و از دست دادن موقعيت ناگهاني افزايش مي يابد.

صداقت براي رسيدن به اهداف فدا مي شود!

در برخي موارد ، مشاهده مي شود كه متخصص سئو يا شركت ارائه دهنده خدمات ، به دليل عدم پيش بيني دقيق رشد بالقوه (حتي با استفاده از اصول SEO) ، تعهد خود را براي افزايش ترافيك انجام نمي دهد. در نتيجه ، براي دستيابي به اهداف از پيش تعيين شده از طريق روشهاي متقلبانه مانند؛ افزايش ترافيك گوگل با كمك يك ربات يا هدف قرار دادن كلمات جستجو از رقابت كمتر و ارزش كمتري استفاده مي كند.

 

به طور كلي مي توان گفت كه اين مدل قيمت گذاري SEO مشكلات زيادي را براي كارفرما و پيمانكار ايجاد خواهد كرد كه نمي تواند روشي ايمن و كامل باشد.

چه زماني فروش معيار مناسب قيمت گذاري نيست؟

اين روش همچنين داراي محدوديت و مشكلاتي خواهد بود. در يك فروشگاه آنلاين ، كه فرآيند خريد آن كاملاً آنلاين است و كانال بازاريابي ديگري وجود ندارد ، مي توان تخمين فروش دقيق (به دليل سئو) دريافت كرد.

 

به عنوان مثال ، براي مدرسه اي كه فرآيند ثبت نام خود را به صورت حضوري انجام داده و هدف اصلي سئو سايت افزايش آگاهي از برند عمومي يا افزايش تعداد تماس هاي تلفني است ، تأثير SEO در ميزان ثبت نام به درستي قابل بررسي نيست.

 

از طرف ديگر ، علاوه بر سئو ، كارفرما ممكن است در زمينه هاي ديگري مانند بازاريابي از طريق ايميل ، رسانه هاي اجتماعي ، تبليغات بنر و غيره نيز مشاركت داشته باشد كه جداسازي آنها از سئو بسيار دشوار است.

 

معمولاً در ابتداي همكاري همه چيز واضح و قابل اندازه گيري به نظر مي رسد ، اما با افزايش تأثير سئو در فروش سايت ، تعهد كارفرما به قرارداد كاهش مي يابد و در بسياري از موارد ، متخصص سئو در موفقيت بيشتر سهيم نيست. در نتيجه ، او با اعلام هزينه هاي فروش كمتر يا جمع آوري ، سعي در كاهش حقوق متخصص سئو دارد.

 

به طور كلي مي توان گفت توجه به ميزان فروش براي تعيين قيمت يك پروژه سئو به بلوغ دو طرف و اعتماد زياد كارفرما و كارشناس احتياج دارد ، در غير اين صورت طولاني نخواهد بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.